Leise rieselt der Schnee - Reisverslag uit Burnaby, Canada van Joep Evers - WaarBenJij.nu Leise rieselt der Schnee - Reisverslag uit Burnaby, Canada van Joep Evers - WaarBenJij.nu

Leise rieselt der Schnee

Blijf op de hoogte en volg Joep

24 Februari 2014 | Canada, Burnaby

Hallo trouwe volgers,

Het contrast met Nederland kan deze week bijna niet groter zijn. Een van de afgelopen dagen werd ik al verrast door een laagje sneeuw op het gras voor het huis. Het huis ligt op Capitol Hill (203 meter boven zeeniveau). Op weg naar de universiteit ga ik eerst de heuvel af, neem beneden de bus, en die brengt me dan naar SFU op Burnaby Mountain (370 meter). Zo kan het dus gebeuren dat ik buiten ons huis een laagje sneeuw aantrof, dat er beneden niets lag en boven op de berg weer een redelijke hoeveelheid. De helft daarvan is tot aan het weekend blijven liggen.

Gisteren en vandaag heeft het constant gesneeuwd. Hier op de heuvel ligt een flink pak, een centimeter of 30 wel (of een 'foot' zoals ze hier plegen te zeggen). Ray en Malinee hebben mij daarom vanmiddag meegenomen de besneeuwde Burnaby Mountain op. Daar was de sneeuwpret al in volle gang: met een 'toboggan' (slee) van de helling af. Ik heb een aantal foto's gemaakt vandaag en gisteren. Deze zijn overigens dankzij de camera die ik van pap en mam kreeg; als de kwaliteit te wensen overlaat, dan is dat dankzij mijn belabberde skills. :-)

De komende weken zullen een stuk rustiger zijn, nu de Olympische Spelen voorbij zijn. De Canadezen waren de afgelopen dagen erg enthousiast over 'hockey' (= ijshockey) en curling, en Team Canada heeft daarmee alle gouden medailles gewonnen. Ik verbaasde me erover hoe erg iedereen hier met hockey bezig was, dat studenten de wedstrijden keken tijdens werkcolleges, dat collega's keken tijdens het werk, en dat er schermen met de wedstrijd op de universiteit waren. Ik verbaasde me erover, totdat ik me realiseerde dat de oranjegekte komende zomer weer zal losbarsten...

Ik wens iedereen (die het betreft) alvast eine sjoone vastelaovindj!

  • 24 Februari 2014 - 14:06

    Tjeu:

    La poudreuse!
    Rol dr maar ins lekker doorhaer veur de lente weer losbars ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joep

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 6730

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 31 Maart 2014

Verblijf in Burnaby, BC, Canada

Landen bezocht: